با نامه ای به تمام ۸۴۲۷ عضو آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا، برادران وارنر از آنها دعوت کرده تا ساخته جدید کریستوفر نولان را به صورت بلوری ۴K Ultra HD ببینند. این نخستین بار است که یک استودیو شرایطی را آماده می کند تا اعضای آکادمی بتوانند یک فیلم را با چنین کیفیتی ببینند. البته این اولین بار نیست که فیلم های کریستوفر نولان با شرایط خاص برای اعضای آکادمی به نمایش در می آیند. سال ۲۰۰۸ که او از «شوالیه تاریکی» رونمایی کرد هم وارنر اعلام کرد به همه اعضای آکادمی یک نسخه بلوری از فیلم را خواهد داد تا قسمت دوم از سه گانه «شوالیه تاریکی» را با کیفیت ببینند. آن زمان هم سابقه نداشت شرکتی حاضر شود نسخه های بلوری فیلمش را در اختیار اعضای آکادمی بگذارد.

در نامه ای که برادران وارنر به صورت ایمیل برای اعضای آکادمی ارسال کرده اند بیان شده که برای دیدن فیلم «دانکرک» با کیفیت ذکر شده، آنها باید تلویزیونی که قابلیت پخش فیلم های ۴K Ultra HD را دارد و همین طور یک دستگاه پخش Ultra Blue-Ray داشته باشند. نکته خطرساز برای برادران وارنر این است که هنوز آمار دقیقی از تعداد اعضای آکادمی که چنین تکنتولوژی بالایی در منزل دارند مشخص نیست و ابتکار وارنر ممکن است باعث دیده نشدن فیلم توسط اعضایی شود که همیشه نسخه های DVD را می بینند. ضمن این که خیل قابل توجهی از اعضای آکادمی در سراسر جهان هستند و دسترسی به آنها به مراتب سخت تر هم هست.

جالب است بدانید در ماه جولای که این فیلم بر پرده سینماها ظاهر شد، آکادمی یک مراسم ویژه اکران برای اعضای خودش (که سنتی همیشگی برای فیلم های مختلف بوده) برگزار کرد. استقبال رای دهندگان آکادمی در سالن ساموئل گلدوین تیاتر به حدی بود که صف های طولانی برای آن درست شد و در اتفاقی بی سابقه سانس ویژه ای برای همان شب هم تنظیم شد تا همه بتوانند فیلم جدید کارگردان «تلقین» و «در میان ستارگان» را ببینند.

گفتنی است فیلم «دانکرک» و کریستوفر نولان تا این لحظه پیشتاز نظرسنجی های اسکار برای بردن جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به حساب می آیند. هر چند گیرمو دل تورو و «شکل آب» لحظه به لحظه نزدیک تر می شوند. شاید این اقدام وارنر بتواند یک وجه تبلیغاتی خوب برای «دانکرک» شود تا این اثر تا روز پایانی پیشتاز بماند.