سعید خانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور»، در خصوص احتمال اکران نوروزی فیلمش، گفت: اوایل مهر «لونه زنبور» آماده اکران بود که متاسفانه زمانی برای اکران به ما داده نشد. در حال حاضر صحبت هایی برای اکران نوروزی کردیم که امیدوارم محقق شود.

وی افزود: فیلم قبلی من که توقیف شد، لونه زنبور را ساختم تا با فروشش بتوانم به حیات سینمایی‌ام ادامه دهم؛ این فیلم شاد، مفرح و درخور اکران عید است.

خانی در خصوص صحبت‌هایی که با ارشاد برای اکران فیلمش کرده است، عنوان کرد: با ارشاد و سینماداران در خصوص اکران نوروز صحبت و رایزنی‌هایی کردم و آنها هم قول مساعد دادند که امیدوارم به قولشان وفا کنند.

این تهیه‌کننده در خصوص اهمیت اکران نوروزی اظهار کرد: قبلاً اکران نوروزی، اکرانی مرده محسوب می‌شد؛ اما رفته رفته این اکران مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفت و در نهایت به جایی رسید که همه فیلمسازان برای اکران نوروزی سر و دست می شکنند.

وی درباره تأیید برخی فیلم‌ها جهت اکران نوروزی تصریح کرد: با وجود اینکه شش سرگروه داریم و تا امروز اکران برخی فیلم‌ها در نوروز قطعی شده است؛ باید منتظر ماند و دید پس از جشنواره فیلم فجر، چه فیلم هایی به این لیست اضافه خواهند شد.

تهیه‌کننده فیلم «من»، در خصوص جنگ بر سر اکران نوروزی تصریح کرد: ما که در بخش خصوصی هستیم باید برای اکران نوروز بجنگیم؛ چون برخی از فیلم ها به دلیل شرایط خاصی که دارند، جلوتر از بقیه نوبت اکران نوروز می‌گیرند.

وی تاکید کرد: اکران‌های نیمه اول سال همیشه از موقعیت بهتری برخوردارند؛ اما به نظرم امسال با توجه به بازی‌های جام جهانی اکران‌ها با مشکل رو‌برو می‌شوند. در ادامه هم نیمه دوم سال و مشکلات و محدودیت های اکران، فیلم سوزی بسیاری را فراهم می‌کند و فیلمسازان را با شکست مالی مواجه می‌شوند. در نتیجه دعوا و چالش بر سر اکران نوروزی شروع می‌شود.

خانی در پایان به تدوین آیین نامه اکران در سال جدید اشاره کرد و کفت: آیین نامه اکران سال جدید هنوز مصوب نشده و در حال بازبینی است. متاسفانه برخی افراد تمایلی به نهایی شدن آن ندارند. به نظرم در آیین‌نامه جدید عدالت‌ به خوبی برای فیلمسازان و دفاتر پخش فیلم در نظر گرفته شده است.