تیم‌های خلاق با حمایت همراه‌اول می‌توانند ایده‌های هوش مصنوعی خود را در یک رویداد ۱۰ هفته‌ای به ساخت نمونه اولیه تبدیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تریتانیوز به نقل از  اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویداد فناورانه «کمپ رقابتی هوش مصنوعی» با مشارکت همراه اول، هاب شهید بهشتی و پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با هدف حمایت از تیم‌های خلاق در این حوزه برگزار می‌شود و تیم‌های برتر امکان تبدیل ایده خود به پروتوتایپ را خواهند داشت.
تیم‌ها و افراد متخصص در زمینه کسب‌وکار هوش مصنوعی پس از ثبت‌نام در سایت استارهاب، وارد مرحله غربالگری می‌شوند و پس از آن طی یک فرآیند ۱۰ هفته‌ای در کمپ رقابتی حضور پیدا می‌کنند تا ضمن استفاده از آموزش‌های تخصصی و منتورینگ حرفه‌ای، ایده خود را به پروتوتایپ قابل ارائه تبدیل کنند.
در پایان کمپ، تیم‌ها از طریق یک فرایند بازی‌وار شده که شرایط بازار واقعی را شبیه‌سازی می‌کند، پروتوتایپ خود را ارائه می‌دهند. ۵ تیم برتر این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر کسب رتبه و جایزه، در صورت اخذ امتیازات لازم تا  ۴ میلیارد تومان خدمات و سرمایه دریافت کنند و وارد روند حمایت‌های تکمیلی شوند. همچنین جوایزی برای تیم‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده که به ترتیب ۲۰ میلیون تومان، ۱۳ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.
در این ماراتن ۱۰ هفته‌ای، تیم‌ها از خدماتی چون «منتورینگ توسط مجموعه‌های خبره AI»، «سرویس‌های زیرساختی از جمله سرور، هاستینگ و دامین»، «۵۰ ساعت آموزش عمومی کسب‌وکار و ۵۰ ساعت آموزش تخصصی حوزه‌ هوش مصنوعی» و «فضای فیزیکی در صورت درخواست تیم» به‌صورت رایگان برخوردار خواهند شد.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت استارهاب به نشانی http://starhub.info مراجعه کنند.