بانک ملّی ایران در راستای حمایت از تجار و بازرگانان و رونق تجارت داخلی کشور، در هفت ماه ابتدای امسال بیش از ۵۳ هزار فقره تسهیلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

به گزارش تریتا نیوز، تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از تسهیلات موصوف به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

بانک ملّی ایران در راستای حمایت از بخش های اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بانک ملّی ایران در هفت ماه نخست امسال تعداد ۵۳ هزار و ۲۰۲ فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش ۴۴ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بخشی از نیاز بنگاه ها به نقدینگی را تامین نموده و بازار کسب و کار را رونق بخشد.