به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، طی مراسمی با حضور حجت‌اله میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان گروه صنعتی انتخاب، تفاهم‌نامه «خرید اقساطی لوازم خانگی» ویژه بازنشستگان کشوری در قالب هفتمین بسته طرح «یاری» به امضا رسید و امکان دسترسی آسان، بدون واسطه و با قیمت‌های مناسب به بازنشستگان کشوری فراهم شد.
حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: بحث ارتقای سطح معیشت بازنشستگان به عنوان اقشار ارزشمند جامعه همواره دغدغه مسئولان بانک صادرات ایران بوده و طرح‌های مختلفی را با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری عملیاتی کرده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
وی با یادآوری اینکه در شرایطی که کشور تحت شدیدترین و کم سابقه‌ترین تحریم‌های استکباری قرار گرفته و علاوه بر مشکلات شیوع بیماری کرونا، تنگناهای مالی فراوانی را به مردم ما تحمیل کرده، تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه جای خوشحالی دارد، به ویژه اینکه یک برند موفق ملی در تلاش است تا جای برندهای خارجی تامین‌کننده لوازم خانگی بازار داخلی را پر کند.
صیدی افزود: همکاری بانک صادرات ایران با صندوق بازنشستگی کشوری که تقریبا ماهانه یک طرح جدید برای حمایت و ارتقای معیشت بازنشستگان عزیز کشور ارائه کرده، یک همکاری راهبردی است و به آن افتخار می‌کنیم.
وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری بانک صادرات ایران با گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد: گروه انتخاب در دهه ٨٠ به دنبال این بودند که صنعت لوازم خانگی را در کشور توسعه بدهند و بومی‌سازی کنند که بانک هم در کنارشان بود. با شدیدتر شدن تحریم‌های آمریکا و خروج آمریکا از برجام، روزی که برندهای معروف لوازم خانگی خارجی جمع کردند که از ایران بروند، گروه صنعتی انتخاب واقعا جای خالی آنها را پر کرد و خوشبختانه در بازار اتفاق خاصی نیفتاد. این گروه توانست با بهترین کیفیت پاسخگوی نیاز بازار باشد. این گروه یک برند ملی است و به کل کشور مربوط است. امیدوارم که بتوانند کار خود را توسعه بدهند و هر ایرانی بدون دغدغه به لوازم خانگی ضروری دسترسی داشته باشد. این گروه مشتری قدیمی بانک صادرات ایران هستند و ما همیشه در کنارشان بوده‌ایم. اگر این برند و برندهای مشابه داخلی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، نبودند، خروج دو برند کره‌ای می‌توانست جامعه را دچار تنش کند.
وی گفت: همکاری صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب فرصتی مناسب برای پیشرفت بیشتر و حرکت به جلو در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
صیدی تاکید کرد: بانک صادرات ایران تمام توان خود را برای تحقق این طرح به کار گرفته تا با فراهم کردن مناسب‌ترین شرایط، خرید قسطی لوازم خانگی را برای بازنشستگان عملیاتی کند و تصمیم بر این است که این طرح برای سال‌ها تداوم داشته باشد.
حجت‌اله میرزائی، معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با قدردانی از مدیران بانک صادرات ایران گفت: برای تحقق این طرح با حضور چهار ضلع  تولید، شبکه بزرگ توزیع، مصرف کنندگان و وجه مهم آن تامین‌کننده مالی (بانک صادرات ایران) انجام شده که توسط صندوق بازنشستگی کشوری ارتباط داده شده‌اند و مدلی برای توسعه بر مبنای بازار است که از روش‌های نوین تامین مالی بهره برده است.
وی با تشکر از گشاده‌رویی و آغوش باز مدیرعامل و مجموعه بانک صادرات ایران و راهگشایی آنها برای حمایت از بازنشستگان، افزود: این صندوق در جهت برنامه‌های جهش تولید، برنامه‌های توسعه خدمات اجتماعی بر مبنای بازار را در دستور کار داشته است. تجربه توسعه بر مبنای توسعه بازار یک تجربه خودفزاینده است که می‌تواند در بخش‌های مختلف با بهره‌گیری از روش‌های متنوع تامین مالی توسعه یابد و دسترسی به خدمات را برای بازنشستگان به مراتب بهتر از زیرساخت‌های گذشته قابل دسترس کند.
اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت ویژه بانک صادرات ایران از طرح‌های صندوق بازنشسستگی کشوری و تسهیل خدمات مالی به بازنشستگان، گفت: بسته‌های طرح «یاری» بیش از آنکه روند تامین و ارتقای معیشت و بهبود قدرت خرید بازنشستگان عزیز را نشان دهد، به مدلی ارزشمند برای افزایش همکاری بین دستگاهی و تفاهم بین مدیران برای برداشتن گام‌های بزرگتر در کشور تبدیل شده است.
وی افزود: این مدل به عنوان یک مشارکت استراتژیک و حد بالایی از تعامل، روشی برای مشارکت بهتر بخش خصوصی، بخش‌های متولی حاکمیتی، بنگاه‌های اقتصادی و تامین مالی ایجاد کرده تا بتوان خدمات بیشتری به بازنشستگان ارائه دهد. هدف محوری ما در این دوره از فعالیت در صندوق بازنشستگی کشوری، ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان محترم است.
افتخاری همچنین از تحقق طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه سال جاری خبر داد و در خصوص روند عملیاتی شدن طرح خرید اقساطی لوازم خانگی گفت: بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب در روند تفاهم این طرح از بخشی از منافع خود برای ارتقای معیشت بازنشستگان گذشتند و شرایطی فراهم شد تا لوازم خانگی با کیفیت گروه انتخاب در اقساط پنج ساله در دو سقف ٣٠ و ٥٠ میلیون تومان در اختیار بازنشستگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، در دسترس قرار گرفتن کالای با کیفیت داخلی کار بسیار مهمی است که در قالب این طرح و با همکاری بانک صادرات ایران و گروه انتخاب تسهیل شده است.
نماینده گروه صنعتی انتخاب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند تولید، فروش و خدمات این گروه صنعتی به سابقه پایه گذاری بخش‌هایی از خط تولید این گروه صنعتی با مشارکت بانک صادرات ایران اشاره کرد و گفت: گروه صنعتی انتخاب با سه دهه فعالیت بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین شبکه توزیع لوازم خانگی در کشور را داراست.
محمدحسین فهیمی افزود: گروه صنعتی انتخاب در سال جاری، سه برابر سال ٩٨ افزایش تولید داشته‌ و در سال آینده نیز برنامه برای افزایش تولید تا چهار برابر تولیدات سال ٩٩ در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بازنشستگان نماینده چند نسل از مردم کشور ما هستند، برای ارائه بهترین خدمات و محصولات این شرکت با همکاری بانک صادرات ایران و صندوق بازنشستگی کشوری اعلام آمادگی کرد.