در بسته خبری این هفته بانک ملی ایران، پیگیری ویژه محورهای هفت گانه ابلاغی مدیرعامل، غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه شهاب، کسب رتبه اول رعایت حقوق مصرف کنندگان استان سمنان توسط بانک و چند خبر مهم دیگر را می خوانید.

۵۱ هزار نفر از بانک ملی ایران وام ازدواج گرفتند

از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از ۵۱ هزار فقره وام ازدواج توسط بانک ملی ایران به زوج های جوان پرداخت شده است.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در سه ماه ابتدای سال جاری این بانک با حمایت از سیاست های ازدواج جوانان، تعداد ۵۱ هزار و ۴۴۱ فقره وام ازدواج به ارزش ۱۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اختصاص داده است.

سقف وام قرض الحسنه ازدواج ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت ۶۰ ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز حدود ۲۶۵ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به ۴۱ هزار و ۴۹۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال می رسد.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه وام قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (۲۴ ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند.

پیگیری ویژه محورهای هفت گانه ابلاغی مدیرعامل در بانک ملی ایران

واحدهای مختلف بانک ملی ایران در سال جاری محورهای هفت گانه ابلاغ شده توسط مدیرعامل را با دقت و جدیت پیگیری می کنند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در دیدار با مدیران ارشد بانک تاکید کرد که این بانک باید تا پایان سال در محورهای هفت گانه ابلاغی به سطح مطلوبی از رشد مورد نظر برسد؛ به طوری که جایگاه برتر خود در نظام بانکی را بیش از حد کنونی ارتقا دهد.

توسعه راهکارهای کسب درآمد غیر مشاع، بهینه کردن شرایط منابع انسانی، توسعه بهره مندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک، حمایت حداکثری از اشتغالزایی و کمک به رونق تولید، توسعه راهکارهای بازاریابی، تلاش حداکثری برای وصول مطالبات معوق و توجه ویژه به سودآوری، محورهای ابلاغی مدیرعامل بانک ملی ایران است.

حسین زاده همچنین کمیته های ویژه ای را برای رصد شاخص ها متناسب با این هفت محور مشخص کرده است که به طور مرتب گزارش هایی از روند تغییر آن ها تهیه می کنند.

بانک ملی ایران در بسیاری از محورهای ابلاغی از جمله کاهش مطالبات معوق، توسعه بانکداری الکترونیک و کمک به رونق تولید و افزایش اشتغال، جایگاه ویژه ای در نظام بانکی دارد و بارها از سوی مقامات بلندپایه کشور از جمله دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی در این خصوص مورد تقدیر قرار گرفته است.

بازاریابی همه جانبه، دستور کار جاری بانک ملی ایران

بانک ملی ایران مدت هاست که از بازاریابی یک جانبه و تمرکز بر خدماتی مانند دریافت سپرده و ارائه تسهیلات عبور کرده است.

این بانک هم اکنون خدمات بسیار گسترده و نوینی به مشتریان خود ارائه می دهد، به طوری که بازارهای کمتر شناخته شده اما با اثرگذاری بالا نیز از این خدمات بهره می برند.

صدور ضمانتنامه ارزی و و ریالی، تسهیلات خرید دین، طرح ویژه مسکن و صندوق های اجاره ای، تنها بخشی از خدمات معمول و رایج قابل ارائه در واحدهای بانک ملی ایران است.

با این حال کسب و کارهای جدید نیز هدف خدمات تازه بانک قرار دارند، به طوری که در همکاری با آنها هم منافع بانک و هم منافع صاحبان این کسب و کارها به طور همزمان تامین می شود.

استارت آپ ها که با هزینه های کم، خدمات قابل توجهی ارائه می دهند، اکنون مورد حمایت بانک ملی ایران هستند؛ نمونه آنها، سامانه سککوک است که بیش از شش هزار و ۴۵۰ کسب و کار را به خود جذب کرده است. همچنین بانک آفیسر با بیش از ۱۱ هزار کاربر، اکنون به یکی از پرطرفدارترین خدمات بانک تبدیل شده است.

ملی بازار، ملی فاند، برداشت مستقیم و بام سازمانی و شرکتی نیز ابزارهای نوین بانک ملی ایران برای ورود به بازارهای جدید هستند که به مرور نقش آنها در کسب و کارهای جدید نمایان خواهد شد.

بانک ملی ایران دیرزمانی است که از انحصار در بازارهای سنتی خارج شده و همزمان با بروز و ظهور بازارهای جدید، ابزارهای متناسب با فعالیت در آن را طراحی و پیاده سازی کرده است.

طبیعی است که در چنین شرایطی، حرکت به سمت خدمات نو با شکل و شمایل تازه مبتنی بر ابتکار و خلاقیت، می تواند دامنه فعالیت بانک را حتی به بیرون از مرزهای شناخته شده کنونی توسعه دهد.

هنوز فرصت باقی است!

برای شرکت در چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران و شرکت در قرعه کشی جوایز ارزنده و ویژه آن هنوز فرصت باقی است.

با شرکت در این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران می توانید یکی از ۹۱ برنده خوش شانس کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن باشید.

علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، ۲۹۱ کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، ۳۹۱ کمک هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی ازدواج و۵۹۱ کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بخشی دیگر از جوایز این دوره از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز برای پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و ۹۱ کمک هزینه ده میلیون ریالی خرید صنایع دستی و ۷۵۰ هزار جایزه نقدی یک میلیون ریالی از دیگر جوایز چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

مشتریان گرامی تا ۳۱ مردادماه برای افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی خود مهلت دارند تا ضمن شرکت در این قرعه کشی و بهره مندی از جوایز آن، از پاداش معنوی کمک به نیازمندان نیز بهره مند شوند.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به مدت سه ماه یا ۹۰ روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.

سککوک، فضای کسب و کار را توسعه می دهد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که فضای کسب و کار در حال تغییر است، گفت: متناسب با این تغییر، شکل تعامل بانک ها با فعالان اقتصادی نیز باید تغییر کند و سامانه سککوک، گامی در همین راستاست.

مسعود خاتونی در همایش آشنایی با سامانه سککوک که با حضور حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیرامور شعب منطقه یک کشور و به همت اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک برگزار شد، هدف از طراحی این سامانه را ایجاد تغییر در مفاهیم رایج حوزه کسب و کار عنوان کرد و افزود: توسعه فضای کسب و کار، گسترش تعاملات بین واحدهای عضو و توسعه و ترویج تجارت و معاملات بین اعضا، از سیاست های اصلی این سامانه است.

وی همچنین اجرای کامل بانکداری اسلامی، مصرف صحیح منابع بانک، بهینه کردن کارمزدهای دریافتی بانک، حذف واسطه ها و کمک حداکثری به چرخه تولید و در نهایت تولیدکننده را از مزایای اجرایی شدن سامانه سککوک برشمرد.

در این همایش که با حضور جمعی از کارکنان بانک برگزار شد، رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب ارائه کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین در سفر خود به تبریز علاوه بر پایگاه شهاب ملی فلکه تختی، از شعب تبریز و خیابان ارتش بازدید کرد و ضمن برقراری ارتباط تصویری از طریق دستگاه VTM فلکه تختی با همکاران مرکز گفت و گو کرد.

در پیامی به مناسبت روز مالیات صورت گرفت: تاکید وزیر اقتصاد بر پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی

در پیامی به مناسبت روز مالیات صورت گرفت: تاکید وزیر اقتصاد بر پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت روز مالیات، بر ضرورت پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی تاکید کرد.

در پیام دکتر فرهاد دژپسند می خوانیم:

پایه ریزی رهایی از بودجه مبتنی بر نفت از سالهای آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن در سالهای اخیر، همواره فرصت استفاده و برنامه ریزی برای ظرفیت سازی از درآمدهای پایدار غیرنفتی و بومی سازی و مردمی سازی اقتصاد را برای سیاستگذار خلق کرد. شرایط کنونی و تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و موهبتی الهی برای بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه مالیاتی کشور می باشد که ضمن کاهش اثرات تحریم های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد و مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود.

 ثمرات پرداخت مالیات، امنیت بیشتر، آموزش بهتر، گسترش خدمات بهداشتی، ترویج عدالت و کاهش فقر و مشارکت در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است. البته باید به این مهم اذعان نمود که آگاهی مردم از محل و نحوه هزینه کرد مالیات ها، انگیزه های آنها را برای پرداخت مالیات افزایش خواهد داد. با توجه به ظرفیت عظیم آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، امید است که پرداخت مالیات داوطلبانه و صادقانه به مثابه فریضه دینی و وظیفه ملی تبدیل شود که ثمره این مشارکت مردم در مدیریت اقتصادی کشور، توسعه پایدار و ایمن سازی اقتصاد کشور از شوک ها و آسیب های خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخلی، افزایش آرامش و رفاه جامعه و ارتقای جایگاه و شأنیت اقتصاد ایران در میان اقتصاد های مهم دنیا خواهد بود.

اینجانب ضمن تشکر از تلاشهای کلیه همکارانم در سازمان امور مالیاتی، توصیه به برنامه ریزی برای پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی با هدف شفاف سازی و سالم سازی، توسعه عدالت مالیاتی و استفاده از ابزارهای مالیاتی در جهت کمک به رونق تولید و حمایت از مودیان مولد و خوش حساب می نمایم.

هم اندیشی بانک های دولتی برای کمک به توسعه خراسان شمالی در بانک ملی ایران

در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی، معاون دفتر رئیس جمهور، جمعی از مدیران عامل بانک های دولتی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان شمالی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همفکری برای کمک به توسعه این استان در محل بانک ملی ایران تشکیل جلسه دادند.

در این نشست معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور با تاکید بر این که کشور در دوره جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی، بخش خصوصی، بانک ها و خود مردم می توانند به توسعه کشور کمک شایانی کنند.

علی اصغر احمدی با بیان این که محدودیت های بودجه ای دولت برای همه آشکار است، اظهار کرد: کار بانک ها ۱۰۰درصد تخصصی و فنی است و از این رو می توانند منابع را به سمت شروع و تکمیل پروژه های موجود در استان ها به ویژه استان خراسان شمالی هدایت کنند.

وی افزود: دولت خود را بدهکار همه مردم به ویژه مردم ساکن مناطق کمتر توسعه یافته می داند و در راستای بهبود شرایط آنها از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

احمدی ایجاد توازن منطقه ای را سیاست اساسی دولت دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها می توانند موتور محرکه پروژه ها در استان باشند و در حیطه اختیارات خود، به خوبی اقتصاد خراسان شمالی را فعال کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های نظام بانکی برای کمک به توسعه کشور به ویژه استان خراسان شمالی، گفت: پس از جلسه ای که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، قرار شد بانک ها درباره ظرفیت های خود برای کمک به پیشرفت هر چه بیشتر این استان هم اندیشی کنند.

دکتر محمد رضا حسین زاده با تاکید بر این که نگاه بانک ها به استان خراسان شمالی ویژه است، ادامه داد: کشاورزی و گردشگری، دو ظرفیت بزرگ این منطقه است و ما همه توان خود را برای حل مشکلات این دو بخش به کار خواهیم بست.

به گفته وی، بانک ها یا در این استان پروژه هایی را برای اجرا و تکمیل انتخاب خواهند کرد و یا منابعی را به این منظور اختصاص خواهند داد، بنابراین حضور بانک ها در خراسان شمالی کاملا عملیاتی خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: در حوزه صنایع و پتروشیمی استان نیز بانک ها به صورت کنسرسیوم تلاش خود را برای اتمام پروژه ها خواهند داشت.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه با بیان این که حوزه گردشگری استان، قابلیت زیادی برای جذب منابع صندوق را دارد، گفت: راه توسعه کشور، افزایش فعالیت بخش خصوصی و رهایی از وابستگی های دولتی است.

مرتضی شهید زاده افزود: نباید پروژه های بی کیفیت به تعهد بانک ها سپرده شود، چرا که در عمل این پروژه ها متوقف و باری بر دوش نظام بانکی خواهند شد، بنابراین بانک ها باید پروژه هایی را تقبل کنند که طرح توجیهی آن ها کاملا قابل دفاع باشد.

استاندار خراسان شمالی نیز با عنوان این که استان ظرفیت های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد، از بانک ها خواست در این زمینه حضور جدی داشته باشند.

محمد علی شجاعی به بی حاشیه و توانمند بودن مردم استان اشاره و خاطرنشان کرد: از نظام بانکی می خواهیم حداکثر توان خود را برای کمک به استان در نظر بگیرند و اجازه ندهند خراسان شمالی از فرآیند توسعه کشور عقب بماند.

در ادامه این نشست، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی و عباس اشرف نژاد عضو هیات مدیره بانک تجارت نیز دیدگاه های خود را درباره نحوه کمک به توسعه استان خراسان شمالی بیان کردند.

انتصابات جدید در بانک ملی ایران

با صدور احکامی توسط محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران تعداد ۴ نفر از همکاران به سمت های جدید مدیریتی منصوب شدند که عبارتند از:

 ۱.آقای محمد شهرام اخلاق دوست :مدیر امور حراست

۲.آقای نادر اکبری وند :ریاست اداره کل روابط عمومی

۳.آقای بهرام واقفی:ریاست اداره کل بازاریابی و امور مشتریان

۴.آقای علیرضا یحیوی: سرپرست اداره کل تحقیقات و نوآوری

رشد تعداد کاربران «بله» ادامه دارد

رشد تعداد کاربران اپلیکیشن «بله» در فصل بهار نیز ادامه داشت و در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۳۸۰ هزار نفر کاربر در آن عضو هستند.

تیم بله پیوسته به راحتی هرچه بیشتر کاربران خود در ارتباطات مالی و اجتماعی می‌اندیشد و  و بر همین اساس علاوه بر امکانات کم‌نظیر مالی، خدمات با کیفیت پیام‌رسانی را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اکنون تعداد کل کاربران این اپلیکیشن سه میلیون و ۳۸۰ هزار نفر است و ۹۵۰ هزار نفر کاربر فعال ماهانه دارد.

امنیت، امکانات و کاربری آسان «بله» تا حدی است که علاوه بر کاربران، شورای عالی فضای مجازی کشور نیز این اپلیکیشن را یکی از اپلیکیشن های برتر کشور انتخاب کرد.

بر این اساس شورای عالی فضای مجازی کشور، پیام رسان بله را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرد.

اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.

در حال حاضر ۲۰ بانک به عنوان مبدا انتقال وجه به این اپلیکیشن پیوسته اند. خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض و خلافی خودرو، دریافت موجودی کارت، صورتحساب و… از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می شود.

 

غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه شهاب بانک ملی ایران از تاریخ ششم مرداد ماه

حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) در بانک ملی ایران به زودی غیر فعال می شوند.

در راستای اجرای الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه اخیر بانک مرکزی و تاکیدات به عمل آمده در این خصوص، بانک ها از ارائه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب منع شده اند.

لذا آن گروه از مشتریانی که به دلیل فقدان مدارک و یا عدم احراز هویت کامل و نقص در اطلاعات، حساب هایشان غیر قابل برداشت شده است، ضرورت دارد در اسرع وقت به شعب بانک ملی ایران مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک هویتی خود نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

بر این اساس از روز یکشنبه ۱۳۹۸/۵/۶ حساب های مشتریان حقیقی ایرانی بانک ملی ایران که فاقد اطلاعات معتبر سجلی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و کد ملی باشد تا اصلاح اطلاعات مربوطه، به صورت غیر قابل برداشت خواهد بود.

لازم به ذکر است از این تاریخ فرآیند رفع مسدودی حساب مشتریان تحت تشریفات خاص و با صرف زمان چند روزه انجام خواهد گرفت.

 

وزیر اقتصاد تاکید کرد: واگذاری های سال ۹۸، صرفا نقدی است

دژپسند تاکید کرد: ما در سال ۹۸ اصرار داریم شرکت های سودآور را واگذار کنیم؛ ضمن اینکه تجربه ادوار گذشته نشان داده واگذاری به صورت نقد و اقساط چالش برانگیز است و به همین دلیل قرار است واگذاری ها صرفاً به صورت نقد باشد.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در مراسم روز جهانی تعاون و سالگرد بیست و پنجمین سال تاسیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: ما اگر بخواهیم اقتصاد ایران را در شرایط فعلی نگاه کنیم با دو پدیده مواجه هستیم. پدیده نخست تحمیل تحریم های ظالمانه خارج از عرف و معادلات بین المللی است و پدیده دوم که اتفاق میمونی برای اقتصاد کشور است، اهتمام و اراده نظام برای واگذاری تصدی های اقتصادی به بخش غیردولتی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید براینکه این دو بال و پدیده، نگاه مان به اقتصاد کشور به ویژه در حوزه تعاونی ها را متحول می کند، افزود: وقتی صحبت از تحریم می شود، یکی از راهکارهای غلبه بر آن افزایش نقش مردم در اقتصاد است که در مسیر مردم بنیان کردن اقتصاد، تعاونی ها به واسطه اینکه سرمایه سالاری و واسطه گری انحصاری را در ذات خود ندارند بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرند.

دژپسند با بیان اینکه ما ناگزیر به افزایش مداخله نهادها، دستگاه ها و بنگاه های مردم بنیان در اقتصاد هستیم، ادامه داد: تعاونی ها به طور مشخص در دو مولفه تامین و توزیع کالاها و همچنین افزایش سهم در اقتصاد می توانند نقش آفرینی کنند.

دژپسند افزود: در دوره ای که دشمن ورودی منابع و کالاها را محدود می کند تا با خیال باطل خود مردم را مقابل نظام قرار دهد، تعاونی ها می توانند این تهدید را تبدیل به فرصت کنند تا هم در حوزه رفع مشکل نظام توزیع کالاها و هم افزایش سهم تعاون در اقتصاد موثر واقع شود.

وی به هدف گذاری سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی بر اساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: امروز سهم تعاون در اقتصاد ملی حداکثر شش تا هفت درصد است که نشان میدهد تا هدف ۲۵ درصدی فاصله زیادی داریم و برای اینکه این هدف را محقق سازیم باید از فرصت های اقتصاد تعاونی به بهترین نحو استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تامین و توزیع کالاها از مجاری تعاونی ها یک فرصت بی نظیر برای شکافتن راه های محدود شده دولت در جهت تامین کالاهای اساسی مردم است ادامه داد: امروز با کمک اتاق تعاون ایران، سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی (مهتا) رونمایی شد تا از طریق این سامانه نظام تامین و توزیع کالاهای اساسی مدیریت شود.

وی بنگاه داری را یکی دیگر از نقش آفرینی های بخش تعاون در اقتصاد عنوان کرد و ادامه داد: موضوع واگذاری ها را به عنوان رویکرد اصلی دولت در دستور کار قرار دادیم و این موضوع چند بار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

ویر اقتصاد افزود: در راستای این سیاست، اصرار داریم در سال جاری باقیمانده سهام دولت در بنگاه ها را در قالب ۱۸ شرکت بورسی واگذار کنیم و پس از آن نیز شرکت های غیر بورسی در دستور کار قرار دارند.

دژپسند همچنین با تاکید بر اینکه روش های واگذاری را نیز باید بازنگری کنیم، ادامه داد: روش های واگذاری مدیریت، اجاره به شرط تملیک و حتی روش ترکیبی از این دو ، از جمله مدل های واگذاری هستند که بر آن متمرکز شدیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما برای تعاونی ها فرش قرمز پهن می کنیم اما افزایش سهم آنان در اقتصاد کشور مستلزم آمادگی بخش تعاون با محوریت اتاق تعاون است.

دژپسند همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم پایین بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: در این زمینه رویکرد های مختلفی وجود دارد که بخشی از آن به حاکمیت و دولت بر می گردد.

وی ادامه داد: برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد باید زیرساخت های لازم فراهم شود و این موضوع قطعاً در دستور کار دولت خواهد بود.

دژپسند همچنین درباره آخرین وضعیت تورم نیز گفت: ما سه نوع تورم سالیانه، نقطه به نقطه و ماهانه داریم که خوشبختانه تورم ماهیانه با هشت دهم درصد کاهش، روند کاهشی پیدا کرده است.

 

تاکید معاون مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم تقویت آموزش در حوزه پدافند غیرعامل

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات تاثیر گذار این بانک برای کاهش رنج آسیب دیدگان از سیل امسال گفت: شکل جدید بحران ها اعم از بحران های طبیعی و غیر طبیعی در ابعاد مختلف، لزوم آموزش مباحث مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به شکل علمی را در سازمان ها دو چندان کرده است.

عباس شفیعی در همایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران که در اداره امور شعب جنوب تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم بهبود سطح سخت افزاری و تجهیزاتی بانک، افزود: همه کارکنان بانک به منظور حفظ و صیانت از اموال مشتریان می بایست سطح هوشیاری و آمادگی خود را به عنوان موضوع اصلی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهبود بخشند.

مدیر امور شعب تهران نیز در این نشست شرایط امروز جامعه را سخت، پیچیده و پر رقابت دانست و گفت: امنیت مهمترین شاخص در بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد و لازمه آن شناخت و اجرای اصول مربوط به پدافند غیر عامل است.

اصلان کریمی کسب اطلاعات به روز، ایجاد حساسیت نسبت به اتفاقات و رخدادها و آسیب شناسی به موقع را از عوامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پیشگیری از رخدادهای غیر مترقبه و ناگهانی دانست.

محمد جواد داوری رئیس اداره امور شعب جنوب تهران هم با اشاره به عملکرد مناسب بانک در مدیریت بحران سیل های اخیر و راه اندازی سریع شعب بانک در این مناطق گفت: با توجه به اینترانتی شدن انواع خدمات بانکی و طبقه بندی اطلاعات حساب ها و مشتریان در این فضا، افزایش دانش همکاران در حوزه پدافند غیر عامل و آموزش کارکنان در چگونگی برخورد با مشکلات این حوزه می تواند سازمان ها را در مواجهه با این مخاطرات آسیب ناپذیر کند.

حسین صابری رئیس اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی نیز ضمن تشریح و آموزش مفاهیم پایه پدافند غیر عامل، گفت: کارکنان نظام بانکی، افسران جنگ اقتصادی اند که تجهیز آنها به دانش مقابله با تهدیدات نوظهور، ضروری و لازم است.

حسن پارسا جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیر عامل کشور هم ضمن آموزش و تشریح مفاهیم پدافند سایبری گفت: امروزه گاوصندوق های بانک، سرورها و فضای سایبری آنهاست و ایجاد امنیت و مصونیت برای آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سید احمد موسوی صمدی مدیر امور اجتماعی شبکه چهار سیما نیز درباره پدافند رسانه ای، ابعاد مختلف رسانه و اهمیت آموزش سواد رسانه ای مطالبی را بیان کرد.

این همایش با حضور معاونان، روسای حوزه ها، روسای دوایر، کارشناسان و روسای شعب اداره امور شعب جنوب تهران برگزار شد.

 

کسب رتبه اول رعایت حقوق مصرف کنندگان استان سمنان توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در ارزیابی رعایت حقوق مصرف کنندگان و منشور حقوق شهروندی در بین دستگاه های اجرایی استان سمنان موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس رتبه اول رعایت حقوق مصرف کنندگان شد.

در جلسه شورای اداری استان که با حضور احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس ، حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس و مدیران سازمان های اجرایی استان سمنان برگزار شد، لوح تقدیر و تندیس رتبه اول رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی علیرضا آشناگر استاندار سمنان به احمد بهکار مرام رییس اداره امور شعب استان سمنان بانک ملی ایران اهدا شد.

 

نسخه ویژه اپلیکیشن «بله» با ۲۰ قابلیت جدید منتشر شد

نسخه ویژه اپلکیشن «بله» با عنوان «بله‌فشان» با رویکرد توسعه ابزارهای پیام‌رسانی برای پلتفرم اندروید و ارائه بیش از ۲۰ قابلیت جدید منتشر شد.

 با به روز رسانی اپلیکیشن بله می توانید علاوه بر شرکت در قرعه‌کشی جایزه نقدی سه ‌میلیون تومانی و ۱۰ جایزه نقدی ۳۰۰ هزارتومانی، از ۲۰ امکان جدید نسخه «بله‌فشان» این اپلیکیشن بهره مند شوید.

در نسخه جدید این اپلیکیشن، امکاناتی نظیر ایجاد رسانه‌های مشترک (فیلم، عکس و …) در پروفایل شخص، کانال و گروه، خلاصه‌کردن خودکار متن‌های طولانی در پیام‌، هشدار امنیتی بازوی بله در صورت ورود فرد دیگر با اکانت کاربر، مشاهده و حذف حافظه‌ اشغال شده توسط فایل، فیلم، مستندات و صوت‌ از قسمت تنظیمات، ویرایش عکس قبل از ارسال، فرستادن فایل اصلی و با کیفیت عکس، میان بر خرید شارژ و بسته اینترنت برای کاربران فراهم شده است.

پشتیبانی از گیف و ارسال فایل‌های ویدیویی به صورت گیف، پسند (لایک) راحت‌ پست‌های کانال، مشاهده تاریخ شناور در هنگام اسکرول در صفحه چت، ایجاد لینک یکتای هر پست کانال، مشاهده و ارسال استیکرهای مرتبط با یک ایموجی، ایجاد لینک با عنوانی مانند «ادامه مطلب» با استفاده از سه (اپاستروف) برای متن‌های طولانی، صدای اعلان مخصوص بله و امکان تغییر آن، پاسخ سریع به پیام با کشیدن آن به سمت چپ، فعال کردن صدای ارسال و دریافت پیام در هنگام گفت و گو، مشاهده یا خلع مدیران کانال توسط مالک آن و همچنین ویرایش پست‌های آن، ارسال عکس یا هر فایل دیگر به بازوی پشتیبانی و بهبود رابط کاربری کارت‌به‌کارت از دیگر امکانات ایجاد شده در بله است.

نسخه جدید اندروید اپلیکیشن بله ( بله‌فشان ) را می توانید از کافه بازار یا گوگل‌پلی دانلود کنید.

در حال حاضر، کاربران بله می‌توانند از مبدا ۲۰ بانک حتی بدون دانستن شماره کارت به تمام بانک‌های عضو شتاب، کارت به ‌کارت انجام دهند. خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبوض و خلافی خودرو، دریافت موجودی کارت و صورتحساب از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می شود.

اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد و با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش‌های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.