این فیلم توانست گیشه بی رمق این روزهای هالیوود را جان بخشیده و با اختلاف ده برابری در فروش نسبت به فیلم دوم در جایگاه اول قرار بگیرد. فیلم سینمایی “کریسمس بد مادران” نیز که اولین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشته، دومین فیلم در جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود است.

 

ثور- راگناروک

ثور – راگناروک

فیلم سینمایی “ثور” به کارگردانی “تایکا وایتیتی” طوفان هالیوود در گیشه پیش بینی شده بود در اولین هفته توانست تمام پیش بینی ها را به واقعیت تبدیل کند. ثور در هفته اول ۱۲۱ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های ثور (۲۰۱۱) و ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳) محسوب می‌شود و همچنین هفدهمین فیلم در فهرست فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود.

در این فیلم بازیگرانی همچون “کریس همسورث”، “تام هیدلستون”، “مارک روفالو”، “ری استیونسون”، “ادریس البا”، “آنتونی هاپکینز”، “کیت بلانشت”، “تسا تامپسون”، “جف گلدبلوم”، “کارل اوربان” و “مارک روفالو” ایفای نقش می‌کنند.

فیلم جیگساو

فیلم سینمایی “جیگساو” در ژانر وحشت و به کارگردانی “پیتر گولد فینگر” دومین هفته از اکران خود را با فروش ۶.۷ میلیون دلاری به پایان رساند تا در رتبه سوم قرار گیرد.

پس از اینکه در سطح شهر تعدادی جسد با کشتاری وحشیانه کشف می شد، تحقیقات در این زمینه آغاز می گردد و سرنخ ها به فردی ملقب به جیگساو می رسد که گمان می رفت سالها پیش مرده باشد.

مایکل و پیتر اسپریگ نگارش فیلمنامه این فیلم ترسناک را بر عهده داشته و کمپانی پارامونت به عنوان پخش کننده آن معرفی شده است. واژه جیگساو برای اکثر علاقه‌مندان به سینما یادآور شخصیت اصلی مجموعه فیلم‌های اره استکه به تازگی ساخت قسمت هشتم آن نیز آغاز شده است.

توبین بل، وورا واندولت، مت پاسمور، امیلی اندرسون، بونی سئو و تینا جانگ از جمله بازیگرانی هستند که در “جیگساو” به ایفای نقش می‌پردازند.

جاش استالبرگ و پیت گلدفینگر نگارش فیلمنامه هشتمین نسخه از اره را برعهده داشته و کارگردانی آن را مایکل و پیتر اسپیریگ انجام داده اند.

این فیلم در ادامه مجموعه فیلم‌های اره است و داستان آن حدود یک دهه پس از مرگ جیگ‌ساو و تحقیقات درباره ادامه قتل‌ها رخ می‌دهد.

بوو - ساخته شده از هالووین

بوو – ساخته شده از هالووین

فیلم سینمایی “بوو ۲” به کارگردانی “تیلر پری” از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ اکران بین المللی خود را آغاز کرد و در سومین هفته از اکران با فروشی معادل ۴.۷ میلیون دلار رتبه چهارم باکس آفیس شد.

این تنها کمتر یکسال پس از اکران نسخه یک آن به چرخه اکران اضافه شده و انتظار می رود با توجه به مضمون کمدی و ترسناک خود و اینکه هزینه بسیار کمی برای تولید پرداخته سود بالایی داشته باشد.

با نزدیک شدن به هالووین موج تازه ای فیلم های ترسناک به سینمای هالیوود وارد شده اند و فیلم “بوو – ساخته شده از هالووین” نام فیلمی است که بدون شک فروش خوبی به ثبت خواهد رساند.

“بوو ۱” از ژانر کمدی وحشت را “تیلر پری” نویسندگی و کارگردانی کرده و خودش هم در نقش اول آن ظاهر شده است.

“بوو” داستان زنی است که به مقابله با موجودات ماوراء طبیعی همچون روح ها، زامبی ها و آدم خوارها می پردازد و در زمانی خاص به حمایت از چند نوجوان می پردازد.

نسخه اول فیلم در هفته اول از اکران خود به فروشی معادل ۲۷.۶ میلیون دلار دست پیدا کرده و دو فیلم تازه اکران “جک ریچر” و “منشا شر” را پشت سر نهاده است.

طوفان جغرافیایی

طوفان جغرافیایی

فیلم سینمایی “طوفان جغرافیایی” به کارگردانی “دین دولین” اکران بین‌المللی خود را از امریکای شمالی آغاز کرده و در سومین هفته با فروش بسیار کم ۳ میلیون دلار رتبه پنجم گیشه را از آن خود کرده است.

جرارد باتلر، ابی کورنیش، اد هریس، روبرت شیهان، اندی گارسیا و ماری وینگهام از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دین دولین پیش از این نیز سابقه کارگردانی فیلم‌های علمی تخیلی را داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به گودزیلا و روز وابسته اشاره کرد.

این فیلم روایتگر طوفانی مهیب همراه با سونامی است که یکی از شهرهای امریکا را در نوردیده و باعث ایجاد ارتباط یک خانواده با فرازمینی‌ها می‌شود.

 

دین لوین در کنار پائول گایوت نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده داشته و پخش این اثر توسط لاین گیتس کمپانی روی خواهد داد.

روز مرگت مبارک

فیلم سینمایی روز مرگت مبارک به کارگردانی “کریستوفر لاندون” در چهارمین هفته از اکران بین‎‌المللی خود توانست با فروشی معادل ۲.۸ میلیون دلار با دو رتبه سقوط در جایگاه ششم بایستد.

این فیلم در ژانر وحشت ساخته شده و نگارش فیلمنامه آن را “اسکات لابدل” نویسنده مطرح مجموعه فیلم های “مردان ایکس” بر عهده داشته است.

این فیلم داستانی رازآلود و ترسناک از مرگ یک دختر دانشجو را روایت می‌کند. جزئیات مرگ یک دانشجوی دختر هر بار برای او تکرار می‌شود تا زمانی که وی موفق می‌شود هویت قاتل خود را شناسایی نماید.

جسیکا روث، ازرایل بروسارد، روبی مودین، چارلز اتکین، ریچل متیو، جسیون بیل و فی یو از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “روز مرگبار شاد” به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم در آستانه هالووین اکران شده و از دسته آثاری است که شانس خوبی نسبت به هزینه کم ساخت، برای فروش خواهد داشت.

 

بلید رانر ۲۰۴۹

گفتنی است که فیلم های “به خاطر خدماتت متشکریم” با ۲.۳ میلیون دلار، بلیدرانر ۲۰۴۹ با ۲.۲ میلیون دلار، “تنها دلاور” با ۱.۹ میلیون دلار، “نورهایی که می آیند” با ۱.۶ میلیون دلار رتبه های هفتم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود را در اختیار دارند.