سریال «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی مدتی است در سکوت خبری در شهرک سینمایی غزالی کلید خورده و تا به حال بیش از ۵۰ درصد آن مقابل دوربین رفته است.

این مجموعه تلویزیونی مناسبتی، برای پخش در ماه محرم در نظر گرفته شده است و مراحل ضبط و تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد.

سریال «عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت الله آن را در ده قسمت به نگارش در آورده است. بعد از «پشت بام تهران» و «زیر پای مادر»، «عقیق» سومین همکاری مشترک او با بهرنگ توفیقی به حساب می‌آید.

در خلاصه داستان سریال تاریخی «عقیق» آمده است:

به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضایی که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاری ، این رضایی که تو می خوای …

شبنم مقدمی، هدایت هاشمی، بهزاد فراهانی، نادر فلاح، علیرضا آرا، نسیم ادبی و… از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

عوامل سریال «عقیق» عبارتند از:

نویسنده: سعید نعمت الله/ مدیر هنری: مجید میرفخرایی/ دستیار کارگردان: مجید مافی/ برنامه‌ریز: فرشاد ارج/ مدیر تولید: فرشید رئوفی/ مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی/ صدابردار: امیر حاتمی/ طراح صحنه: عباس حاج درویش/ طراح لباس: سمیرا شجاعی/ طراح گریم: کامران خلج/ مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی/ منشی صحنه: مهین شهبازی/ عکاس: محمد دارایی.