این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که مقابل فریدون جیرانی در برنامه‌ی اینترنتی ۳۵ حاضر شده بود،ادامه داد: کارگردانی دو سریال، یک مجموعه و دو تله فیلم داشته‌ام اما تا به حال سینمایی کار نکردم و این اولین فیلم سینمایی است که قصد دارم، بسازم.

او خبر داد که فیلمش یک فیلم کمدی است و خاظرنشان کرد: حدود ۷ سال است که قرار است بسازیم اما خود من زیاد علاقه‌ای به ساخت نداشتم و دغدغه‌ام نبود و الان هم هنوز دغدغه‌ام نیست و هنوز هم مردد هستم. ژانر خاصی مدنظرم نیست اما ژانر رئال و کمدی موقعیت را دوست دارم و بیشتر هم ترجیح می‌دهم برای مخاطب کار کنم.

مجید صالحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه “تو کی می‌خواهی حرف سیاسی بزنی؟” گفت: من اهل سیاست نیستم. چند وقت پیش یک عکسی منتشر شد که خداراشکر به خیر گذشت و کسی به من کاری نداشت.

او در پاسخ به این نقطه نظر که “یعنی فیلمی کمدی اجتماعی می‌سازی بدون حرف‌های سیاسی؟” توضیح داد: حالا ممکن است بازیگرها و نویسنده پیشنهادهایی برای حرف سیاسی بدهند که ممکن است پیش بیاید اما من حرف سیاسی نمی‌زنم و همین جا اعلام می‌کنم اگر حرفی زده شد، برداشت سیاسی نکنند.

مجید صالحی درباره‌ی فیلم‌نامه‌ای که قصد دارد در ژانر کمدی بسازد یادآور شد: سال ۸۱ مجموعه «آشتی کنان» را با مهران و مسعود رسام کار می‌کردم که پیمان جزینی نویسنده کار بود. الان هم آخرین کار ابوالحسن داوودی را همین تیم سه نفره نویسنده نوشته‌اند که من قصد دارم با فیلمنامه آنها فیلم بسازم. مصطفی زندی، پیمان جزینی و آقای برادران. فیلم در ژانر کمدی موقعیت است که قصد دارم بسازم.

مجید صالحی در بخشی از این گفت‌وگو درباره‌ی عدم حضورش در تئاتر یادآور شد: چون تپش قلبم در تئاتر زیاد می‌شود و از حال می‌روم، نتوانستم دیگر کار کنم. در سینما وقتی این اتفاق می‌افتد ۴۰ دقیقه استراحت می‌رویم اما در تئاتر این اتفاق ممکن نیست و ریسک وحشتناکی است.

او همچنین در این گفت‌وگو گفت: من در زندگی‌ام از ایرج طهماسب و حمید جبلی در کار «یکی بود یکی نبود» بیشترین چیزها را آموختم. من جایگزین نقش حمید جبلی در این فیلم شدم. در مورد کارگردانی و فیلمنامه بسیار با این دو بزرگوار گپ می‌زدیم که تاثیرگذار بود. در مرحله بعد، مقطعی که با رضا عطاران بودم و تا به الان، برایم حکم برادر بزرگتر و استاد را دارد.

مجید صالحی همچنین درباره‌ی نقش جدی که در فیلم «شاه کش» دارد،توضیح داد: «شاه کش» تازه تمام شد. قصه جدی است و نقش یک ستوان نیروی انتظامی دارم که جدی بازی کردم. بازی در این نقش کمی سخت بود چون گریم داشتم و باید کمی اضافه وزن پیدا می‌کردم. قرار بود یک ستوان معمولی باشد که بازی در نقش یک آدم معمولی خیلی سخت است. بیلی وایادر می‌گوید: «نقش دیوانه و معتاد و … بازی کردن زیاد سخت نیست، اما یک نقش معمولی را بتوانی طوری بازی کنی که برای مخاطب قابل باور باشد، سخت است.» من هم در این نقش سعی کردم معمولی باشم.