به گزارش دویچه وله،مایکل مور روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت / ۱۶ مه) به وقت محلی در صفحه فیس‌بوک خود با تایید خبر ساختن مستند جدیدش، نوشت: «بله، فیلمی خواهم ساخت تا ما را از این هرج و مرج خارج کند.»
مجله ورایتی، چاپ آمریکا نیز در این باره اعلام کرد که برادران واین‌اشتاین (باب و هاروی) همه مجوزهای جهانی لازم برای تهیه این فیلم را فراهم کرده‌اند. این مستند در باره ترامپ است و از روز نهم نوامبر ۲۰۱۶ آغاز می‌شود که او به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.
مستند جدید مایکل مور در ارتباط است با فیلم مستند پیشین خود او به نام «فارنهایت ۹ /۱۱» که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. فیلم فارنهایت ۹ /۱۱ این سینماگر چپ‌گرای آمریکایى، فیلمى در افشای سیاست‌هاى جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و لشکرکشی به عراق پس از رویداد تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا است. در این فیلم بوش و همفکرانش جنگ‌طلب معرفى شده‌اند. برادران واین‌اشتاین، فارنهایت ۹ /۱۱ را نیز به بازار فیلم ارائه کرده بودند.
مایکل مور درباره ترامپ می‌گوید: «هر اتهامی به ترامپ وارد آید، بی‌نتیجه است. او در برابر هرگونه افشاگری مقاومت می‌کند. با هیچ مدرکی و هیچ واقعیتی نمی‌توان بر او پیروز شد.» مایکل مور در ادامه می‌گوید حتی اگر شخص ترامپ خود را زخمی کند، روز بعد برمی خیزد و توییت می‌کند.
این کارگردان و مستندساز بحث‌برانگیز آمریکایی از معدود افرادی بود که ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، را پیش‌بینی کرد. او بر این نظر است که با ساختن این مستند به حوادثی از این دست پایان خواهد داد.
ویژگی اصلی فیلم‌های مایکل مور زبان تند و جسورانه‌ اوست علیه سیاست‌مداران و به ویژه سیاست‌مداران قدرت‌طلب آمریکا.