شریف‌کاشانی تصریح کرد: خیلی از اوقات تپش قلب علل غیر قلبی از جمله کم خونی، تب و کم کاری‌های تیروئید و … دارد که خودشان را با این نشانه بروز می‌دهند و صرفا داشتن تپش قلب، بیماری محسوب نمی‌شود اما نیاز به بررسی دارد و فرد در صورت این احساس باید به پزشک مراجعه کند.

این متخصص قلب اظهار داشت: در برخی از موارد بی‌خوابی، خستگی، اضطراب، سرماخوردگی و مصرف داروهای سرماخوردگی عامل ایجاد تپش قلب بوده‌اند اما خیلی از اوقات باید آزمایش‌های قلبی و غیر قلبی انجام دهیم تا به دلیل اصلی تپش قلب پی ببریم.

وی ادامه داد: معمولا این اتفاق دارای دلایل خوش‌خیم است اما ممکن است علل نادری که ناشی از بیماری است، وجود داشته باشد که اگر زودتر تشخیص داده نشود دردسرساز خواهد شد.

شریف‌کاشانی تاکید کرد: نمی‌خواهیم بار تصمیم‌گیری درباره اینکه تپش قلب به چه دلیل است را به دوش بیمار بیاندازیم اما افرادی هستند که می‌گویند در زمان‌های کم خوابی یا مصرف چند لیوان قهوه دچار تپش می‌شوند.

این متخصص قلب ادامه داد: اگر تپش قلب باعث ‌شود تا فرد تنگی نفس، درد قفسه سینه یا اختلال تعادل پیدا کند نیاز به درمان دارد، اگر تپش قلب با سرعت بالایی همراه باشد یا پایین و نامنظم باشد باید به پزشک مراجعه کرد.