این روزها شبکه های مختلف سیما در تولید و پخش مجموعه های تلویزیونی به شدت در حال رقابت هستند و به این دلیل آثار زیادی در حال نگارش، تولید و یا آماده پخش است. به همین مناسبت پرونده ای از سریال هایی که در آستانه تولید، در طول تولید و یا  آماده پخش هستند را ترتیب داده ایم که اولین بخش از این پرونده را با هم بررسی می کنیم.

اکبری با “آنام” به شبکه سوم می آید

سریال “آنام” محصول گروه فیلم و سریال شبکه ۳ با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه، کارگردانی جواد افشار  و نویسندگی امیر عباس پیام است.

عبدالرضا اکبری به تازگی به جمع بازیگران این سریال اضافه شده است.

اکبری چندی پیش در سریال “شکوه یک زندگی” به ایفای نقش پرداخته بود.

همچنین مرزداران، کرج و دانشگاه از لوکیشن‌هایی بودند که تا به حال گروه تولید در آنها به تصویربرداری پرداختند.

تصویربرداری فاز اول سریال “آنام” به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و به قلم امیر عباس پیام با حضور بازیگران شاخص آذربایجان در شهرستان کلیبر کلید خورد.

گلچهره سجادیه، سیروس گرجستانی، علیرضا شجاع نوری، شبنم قلی خانی، امیر دلاوری، فریبا متخصص، سیامک صفری، لاله مرزبان و بازیگران آذری؛ شهرام خزرایی، ناصر هاشمی،سامیه لک، مهشید جوادی، هادی افتخارزاده، وحید فرشی، امیر شاکری، شهزاد شکوریان، فیروز عاقلی، سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شادخواه، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضازاده، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پورصدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولی خانی، امین حاجی اکبری بازیگران این مجموعه هستند.

این سریال قرار است در شب‌های پاییز از شبکه سه سیما پخش شود.

 

پخش “لیسانسه‌ها” از ابتدای آذرماه

ضبط سریال “لیسانسه‌ها” به کارگردانی سروش صحت به اتمام رسیده و از هفته اول آذرماه نیز پخش آن شروع می‌شود.

فصل سوم این سریال نیز پس از یک استراحت کوتاه‌مدت سال آینده کلید خواهد خورد. نگارش‌ها به اتمام رسیده و طبق برنامه‌ریزی ضبط آن شروع خواهد شد.

بازیگرانی که در این سریال حضور دارند همگی درجه‌یک هستند و اکثر آن‌ها شاید به لحاظ چهره در تلویزیون شناخته‌شده نباشند، اما در زمینهٔ بازیگری موفق هستند که نتیجه آن انتخاب “لیسانسه‌ها ” به‌عنوان بهترین سریال در جشن حافظ بود.

لیسانسه‌ها سریالی است که فصل اول آن در سال گذشته از شبکه سه سیما پخش می شد. سروش صحت کارگردانی و ایمان صفایی به همراه او نویسندگی آن را بر عهده دارند. فصل اول آن در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ساخته شد.

امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، هوتن شکیبا، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، متین ستوده، رؤیا میرعلمی، کاظم سیاحی، نیلوفر هوشمند، عزت‌اله مهرآوران، سیاوش چراغی‌پور، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی‌زاده، تبسم هاشمی، فرید اخباری، نیلوفرشهیدی، مرتضی علی‌آبادی، سید مسعود حسینى، سوگل قلاتیان “در فصل دوم”، آتنه فقیه نصیرى “در فصل دوم” و عرفان برزین از جمله بازیگران این سریال هستند.

سه جوان لیسانسه هر یک مشکلاتی دارند. یکی از آن ها فکر مهاجرت در سر دارد، دیگری دنبال تشکیل زندگی و نفر سوم هم دنبال مسکن است. مازیار رحمتى “امیر کاظمی” در یک خانواده از هم پاشیده زندگی می‌کند و پدر او معتاد است و خودش در فکر مهاجرت است که متوجه بیماری سرطانش می‌شود. حبیب نقوى “هوتن شکیبا” فردی پولدار است که به شدت علاقه به ازدواج دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود شریفیان “امیرحسین رستمی” در آستانه ازدواج هم مقداری پول برای مسکن احتیاج دارد و جویای کار است.

درواقع نقش‌های اصلی “لیسانسه ها” را هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی و امیر کاظمی ایفا می‌کنند. سه زوج بازی در این سریال که باعث استقبال مخاطبان در فصل اول  شد.

 

“کهنه سرباز” آبان ماه مهمان خانه های مردم

نزدیک به یک ماه از فیلمبرداری سریال “کهنه‌سرباز” سپری شده است و این در حالی است که  بخش اعظمی از فیلمبرداری این سریال در شمال کشور یعنی شهرهای لاهیجان و سیاهکل به تصویر کشیده شده است که بعد از اتمام این بخش ها  ادامه فیلمبرداری در لوکیشن های تهران اجام می شود. خانه، شرکت تولید محصولات شیمیایی و مدرسه‌ای که نوه شخصیت اصلی داستان در آن درس می‌خواند سه لوکیشن اصلی این سریال در تهران است.

“کهنه‌سرباز” قصه یک رزمنده را روایت می کند که در دوران جنگ تحمیلی در بمباران سردشت جان یک دختر را نجات داده است و در حال حاضر در زمین‌های شالی به کشاورزی مشغول است. این مرد با پسر خود اختلاف دارد و نوه‌اش به بیماری تنفسی مبتلا است و با تجویز پزشکان باید در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا زندگی کند. این اتفاق باعث می‌شود که نوه و پدربزرگ در کنار هم زندگی کرده و رابطه‌ای شاعرانه و کودکانه را شکل دهند، از این رو شرایط بوجود آمده باعث بهبود رابطه خانوادگی پدر و پسر می شود.

تدوین و موسیقی همزمان با تولید کار انجام می‌شود و در حال حاضر آهنگسازی مجموعه را سید عماد توحیدی بر عهده دارد.

کهنه سرباز که بخشی از سری داستان های مجموعه “روزهای بهتر” است باید تا ۲۷ مهر  تحویل شبکه سوم شود تا اوایل آبان ماه روی آنتن سیما برود. با توجه به توافق مدیران و مخاطبان مجموعه ادامه تولید مجموعه “روزهای بهتر” تا سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

پرویز فلاحی پور، رزیتا غفاری، حمید ابراهیمی، مجید پتکی، سیامک ادیب، علیرضا عباسی، احمدرضا اسعدی و حدیث نیکرو بازیگران “«کهنه سرباز” هستند.

فهرست عوامل تولید کننده این قصه عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهسا فتحعلی، مدیرتصویربرداری: جلال زارع، مدیر تولید: حسین پورکیانی، طراح صحنه: حسین مجد، طراح لباس: حمیده رسولی، صدابردار: هادی معنوی نژاد، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیران تدارکات: حمید برزویی، محمد علی صادق حسنی، تدوین: نوید توحیدی، منشی صحنه: سمانه واعظی، مشاور رسانه ای: سهیلا قوسی، عکاس: امیر جمال پور.

تلاش “رنج پنهان” برای رسیدن به آنتن در دهه فجر

“رنج پنهان”  به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی بیژن میرباقری با دو ماه پیش تولید وارد مرحله تولید شد و در حال حاضر ده روز از فیلمبرداری آن گذشته است و کیفیت تعامل و همکاری عوامل خوب بوده و  کار هر روز بیشتر و بهتر پیش می رود.

لوکیشن های “رنج پنهان” در تهران و قزوین است و تا کنون بازیگرانی چون قطب الدین صادقی، کاوه خداشناس، اتابک نادری، فرشید زارعی فرد، سمیرا حسینی، آزاده سدیری، نسرین نکیسا، رویا اسکندانی در لوکیشن محمودیه تهران جلوی دوربین رفته اند.

عوامل این سریال تمام تلاش خود را می کنند تا کار برای دهه فجر آماده شود.

“رنج پنهان” در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای شبکه سوم سیما تولید می شود. داستان این سریال در سال ۵۳ با مرگ جوانی در دانشگاه شروع می شود که برادر و دوستانش را برمی آشوبد. بحران آن سال ها، اختناق فضای موجود و شور جوانی، یوسف را وارد بازی پیچیده ای می کند که اسلحه و خشونت تنها راهکار عملی اوست. کار به جایی می رسد که او باید مخفیانه در شهر تهران روزگار بگذراند. حال، سکوت خفته راهکار دیگری را پیشنهاد می کند.

عوامل این سریال عبارتند از تهیه کننده: رضا جودی، مدیر تولید: بهرام جلالی، جانشین تولید: حسین فیض آبادی، فیلمنامه: حسین تراب نژاد، مهدی حمزه و براساس طرحی از حمیدرضا سبحانی نژاد، کارگردان: بیژن میرباقری، دستیار یک و برنامه ریز: سید علی هاشمی، مدیر تصویربرداری: ناصر محمودکلایه، تصویربردار: ناصر بیگ زاده، طراح صحنه: بهزاد جعفری، دستیار طراح صحنه: بهنام جعفری، طراح لباس: مرجان گلزار، طراحان گریم: احسان روناسی، شیوا پاک نیت، صدابردار: فرخ فدایی، تدوین: آریا اردستانی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی.

رضا جودی پیش از این تهیه کننده سریال هایی نظیر “صاحبدلان”، “دوران سرکشی”، “سی‌امین روز”، “اغما”، “عبور از پاییز” و “وقت اضافه” را در کارنامه کاری خود دارد.

باید دید این تهیه کننده می تواند دوباره سریالی پر مخاطب مانند “اغما” و “صاحبدلان” روی آنتن سیما ببرد.

نوروز ۹۷ با “آرماندو” و مرجانه گلچین

سریال “آرماندو” یکی از مجموعه‌هایی است که شبکه سه دست به ساخت آن زده‌است. با توجه به اینکه تصویربرداری این سریال در نیمه اسفند ۹۵ شروع شد، گمان می‌رفت این سریال در نوروز ۹۶ پخش شود اما به این مناسبت نرسید و پخش آن به زمان دیگری موکول شد. اخیرا در برنامه شما و سیما گزارشی از پشت صحنه‌های این سریال پخش و اعلام شد که این سریال نوروز امسال روی آنتن خواهد رفت.

“آرماندو” مجموعه‌ای طنز به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی است. بنا به اخبار منتشر شده این مجموعه در بیست قسمت آماده پخش می‌شود. این سریال داستان جوانی ساده‌دل و مهربان با بازی حمیدرضا آذرنگ است که می‌خواهد مشکلات خواهرش و بچه‌های خواهرش را برطرف کند که در این مسیر با مشکلات و مسائلی روبرو می‌شود. یکی دیگر از موضوعاتی که سریال “آرماندو” به آن می‌پردازد زندگی هنروران است. این سریال مجموعه‌ای با فضای کمدی است که در دل آن شاهد درامی عاشقانه نیز هستیم.

ایرج محمدی از تهیه‌کنندگانی است که تهیه سریال‌های طنزی مانند “بزنگاه”، “خانه به دوش”، “متهم گریخت”، “خوش نشین‌ها” و “دردسرهای عظیم” را در کارنامه کاری خود دارد. او درباره سریال “آرماندو” گفته است که این مجموعه تلویزیونی با سریال های طنزی که تا کنون ساخته شده متفاوت است.

وی با توجه به نویسنده و کارگردان و انتخاب دقیق گروه بازیگران این نوید را داده است که مخاطبان مجموعه‌های تلویزیونی شاهد سریال جذابی خواهند بود. این سریال در استان البرز، شهر تهران و شهرک غزالی ضبط شده است ولی به دلیل اینکه در بخش‌هایی از سریال به بازسازی فضاهای قدیمی نیاز بوده بخش اعظم این مجموعه در شهرک غزالی تصویربرداری شده است.

حمید آذرنگ، مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکا عبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی، علی اوجی، فریبا طالبی، مجید پتکی، شهربانو موسوی و سیامک مردانه از جمله بازیگران این سریال هستند.

با توجه به نیاز به پخش سریال‌های شادی آور و نشاط بخش امیدواریم این مجموعه بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و بتواند در تعطیلات نوروز ۱۳۹۷ تماشاگر را راضی کند.

با بررسی قسمت اول پرونده آثار آماده پخش به نظر می رسد  شبکه سوم جلوتر از سایر شبکه ها با دست پر مهمان خانه هاست.